onsdag 5 november 2008

En helt underbart rolig skoldag

Hade venprovtagning i KTC vilket betyder alltid att vi ska göra något praktiskt. Så även idag. Vi fick prova ta blodprov från låtsas armar med vener med blod i. Nästan som på riktigt. Riktigt spännande. Tycker dock synd om den patienten som blir min första :) Nej, tyckte det gick ganska bra. Bestämde även med O att vi skulle upp på KTC minst en gång i veckan och öva på våra olika "stationer" inför uppkörningen sen i december.

Blir ingen vätskebalans för mig idag.
När jag kom hem så packade jag in fars dag presenterna (har sambons födelsedagspresent kvar) , jag åt och nu har jag letat efter blodtrycksmätare på nätet. Hittade en för 500 kr med stetoskop. En sån ska jag önska mig :) Men ska höra med mamma först så hon inte vet något billigare ställe.

Ska alldeles strax hämta sonen, sen ska vi köra till ICA maxi och handla lite mat och en present. Sen bär det av till farmor och farfar i kyrkheddinge. Måste fixa mina papper jag fick av S. Just nu ligger dom på deras finrumsbord och skräpar. Så in med dom i en pärm och uppdelat i olika kategorier. Det är min eftermiddag.

Imorgon blir det tåg till Ängelholm med sonen. Kanske inte hinner skriva.

Ska jobba på fredag. Dom ringde igår och fråga om jag kunde tänka mig att jobba natt, för A hade blivit sjukskriver. Vill egentligen inte, men jag kan väl vara lite snäll. Förstör bara lite av lördagen och nästan inget av fredagen.

Nu ska jag packa in sista paketet sen hämta sonen.
ByeBye

Inga kommentarer: