lördag 1 november 2008

Äntligen helg

Min första av tre lediga helg.

Har fått svar och JA, jag är godkänd på Omvårdnad 1 YEAH!!! Skönt att slippa ha det hängande över sig :)
Blev inget pluggande igår. Idag? Kanske... får se, inte mycket nyheter eller nått att läsa på nätet så det är inte helt omöjligt.
Dock kan jag inte skriva ut eftersom sambon inte vill byta patroner.

Varit iväg på center syd idag och handlar skor till sonen. Blev även nya regnkläder då de vi köpte i bräkne hoby tydligen var väldigt för stora. Blev även 6 lussekatter som jag ska kränga i mig idag :)

Imorgon blir det simning i Staffanstorp med familjen R-s. Annars är denna helgen jätte lugn. Ingen pappa som kommer hit idag, han orkade inte. Så vi äter väl middag, kollar lite tv, kanske film, och bara myser. Var evigheter sen vi hade en sån lördag... lite tråkigt, men samtidigt mysig :) Kanske öppna en flaska vin?

Har förresten förra veckan varit och avsagt mig allt ansvar på donken. Ja, nästan. Dom fick mina nycklar och min petty cash. Skönt på något vis, men ändå tråkigt :S Bara sista tråden kvar nu. Jag är ju inne på att söka extra jobb inom vården istället. Jobba inom hemtjänsten eller äldre vården. Nackdelen är att jag tjänar ca 10 kr mindre i timmen. Fördelen är att jag har mer nytta av dig inom min utbildning. Ska nog ta och maila runt lite och se om dom överhuvudtaget tar in någon som inte ens är undersköterska.

Nu ska jag hämta en lussebulle, vatten och mysa :)

Inga kommentarer: